Povratna informacija zmanjšuje vrzel med pričakovanim dosežkom in trenutnim znanjem učenca.
Največji motivacijski učinek ima povratna informacija, če je osredotočena na:
Ima veliko moč, a varira učinek na učenje (Visible learning, Hattie).
Pokažite uspešnost.
Pokažite kje izboljšati.
Podajte namig za izboljšavo.
Povratna informacija učenca učitelju je pomembnejša od tiste, ki je da učitelj učencu. S spomočjo povratnih informacij (ustnih in pisnih), ki jih učitelj pridobi od učencev lažje načrtuje naslednje aktivnosti glede na predznanje učencev.
Učence postostopoma uvajamo v dajanje povratnih informacij. Najprej z zgledom, nato s pogovorom o kakovostni povratni informaciji, izpostavljanju kakovostnih in nekakovostnih povratnih informacij in na koncu izvedbe v praksi.
Ko pogosto uporabljamo povratne informacije, se je učenci navadijo in jo iščejo tudi sami: pri sošolcu, učitelju… Tako učitlejica Darinka Čobec (2. razred) poroča o tem, kako so sošolci dali povratno informacijo sošolki o njeni gosenici, ki jo je uporabila pri vaji iz dramatizacije. Po prejetih povratnih informacijah je učenka samoiniciativno izboljšala gosenico in se z njo pohavlila učitlejici.