MNENJA IN IZKUŠNJEFormativno spremljanje znanja pusti velik vtis. Nekaj mnenj učiteljev, učencev in staršev si lahko preberete spodaj.

“Vedno sem si želela otrokom ponuditi svojo ljubezen, ampak veliko krat nisem vedela kako. Formativno spremljanje mi pri tem pomaga, da lahko ljubezen udejanjim.”

KRISTINA C.
Učiteljica v 1. razredu

„Način mišljenja, ki ga razvijam pri sebi in učencih s pomočjo formativnega spremljanja je življenjskega pomena. S  samopresojo, samoregulacijo in samovodenjem stopamo na pot, kjer se počutimo opolnomočeni, ustvarjalni in zadovoljni.”

KRISTINA FEREL
Razredna učiteljica
https://formativno.si/wp-content/uploads/2019/10/Ana-160x160.jpg

„Ko sem si dovolila izstopiti iz kalupa, sem samodejno začela preizkušati drugačne pristope in rušiti svoja prepričanja. Učence jemljem bolj celostno in za vsakega vem, kaj so njegova močna in šibka področja ter kaj bi lahko še izboljšal.

Vsaka sprememba se začne pri nas samih. Ni lahko, je pa vredno.”

ANA CANZUTTI
Učiteljica
https://formativno.si/wp-content/uploads/2019/12/karmen-e1576156081887-160x160.jpg

„Naše življenje zaznamujejo enajste šole in tisti koščki formalnega izobraževanja, ki so vzdramili naša čustva, razburili našo domišljijo in morda ranili naše srce. To je naš osebni vrt, vrt doživetij.

Ali znam ta vrt doživetij ustvarjati poklicno, za svoje učence? Za tiste, ki bodo nekoč z globjim uvidom v svoje življenje razmišljali o svojih šolskih letih.

Obstajajo strokovne rešitve, da je šolski prostor lahko vrt doživetij?

Obstajajo. Treba jih je poiskati, graditi, se zanje boriti. Se učiti. Si odpuščati, ko delaš in narediš napake. Potrebno je poiskati podobno misleče ljudi. In potreben je čas.

Formativnost z eno besedo poveže vse zgoraj napisano.”

KARMEN SIMONIČ MERVIC
Učiteljica

MNENJA IN IZKUŠNJE UČENCEV

“Pri formativnem spremljanju je drugače to, da učiteljica spremlja med poukom kaj znaš, medtem, ko imam pri ostalih predmetih samo teste in spraševanja.”

“Pri matematiki točno vem kaj se moram naučiti, ker je tak način spremljanja znanja. Z mapo imam pregled na učnimi listi in če se moram učiti, si z njimi pomagam.”

“S sprotnim spremljanjem in mapami se bistve no bolj pokaže razumevanje snovi. “

“Pri matematiki je drugače, ker se lahko učimo na svoji ravni.”

“Pri matematiki učiteljica točno ve, kaj ne znamo in nam pomaga.”

“S takim delom se učimo za življenje: potrpežljivosti, pomoči… Skupaj naredimo in ustvarimo več.”

“Izdelki so dobri, ker ne dobiš vse snovi naenkrat. Pri matematiki sproti spremlja znanje, pri ostalih predmetih 2 – 4-krat letno.”

“Všeč so mi ravni znanja (M,T,Z) in to, da je učiteljica zmeraj na voljo.”

“Všeč mi je, ker ves čas veš kaj moraš izboljšati. Mape so mi všeč, ker lahko izboljšuješ znanje in ocene.”

“Pri matematiki je bolj sproščeno in boljše imamo organizirane ure.”

MNENJA STARŠEV

“Cenim učiteljičino aktivnost, prizadevnost in strpnost. Govorilne ure zelo pomagajo.”

“Odličen pristop z velikim poudarkom na samovrednotenju.”

“Dobro se mi zdi to, da ima otrok jasna merila za ocenjevanje in, da točno vidi kaj dosega delno ali v celoti in kaj mora še izboljšati. Z mapami lažje vidijo svoj napredek in se še bolj trudijo. Zaznali smo, da je pri vas drugače to, da date vsakemu otroku možnost, da vidi kaj mu ne gre, ima dodatno razlago na govorilnih urah, da izboljša znanje in šele nato ga ocenite. Zato sem vesela, da ste učiteljica mojemu otroku, saj se letos prvič z veseljem uči matematiko. In glede na to, da je prej ni maral, zdaj večkrat reče, da je matematika “kul”.”

“Znanje otroka lahko sproti spremljam in mu lahko tudi sama svetujem in pomagam. Všeč mi je, da se učiteljica tako posveti vsakemu otroku in, da vsak šteje. Izkazano znanje se gleda kot celota, kar otrok dela v šoli in doma. Tudi govorilne ure za učence so zelo dobre.”

“Všeč mi je način skupnega zaključevanja ocen.”

“Pri takem načinu se otrok ogromno nauči že v šoli in sproti odpravlja vrzeli. Otroci so pri urah aktivni in si pomagajo med seboj. Želim si, da bi bilo tako še pri več predmetih.”

“Otroci vedo kje so in imajo zastavljene cilje. Otroci dobijo tudi osebno oceno glede na kvalitete njihovega prispevka.”

https://formativno.si/wp-content/uploads/2019/09/foto-Eva-Kapus_z-1-e1576493123159-160x160.jpg

“Všeč mi je, ker se učiteljica posveti vsakemu posamezniku, ne glede na njegove sposobnosti. Meni matematika ne gre najbolje, pa si vzame čas zame, da mi pomaga in razloži. Verjame vame, da se zmorem naučiti. Tudi če mi neka snov ne gre dobro, verjame vame, da zmorem doseči višji nivo znanja in mi pri tem pomaga.” (ob koncu 9. razreda)

“Formativno spremljanje znanja mi je pri učenju veliko pomagalo, zato menim, da bi se ga moralo posluževati več učiteljev in šol na splošno. Menim tudi, da bi to lahko bila odlična metoda ocenjevanja v prihodnosti, če se bo razvilo v pravo smer.” (po 6 mesecih, v srednji šoli)

EVA
učenka

„Učenci so zelo odgovorni. Veliko jih pride na govorilno uro, brez da bi jih učiteljica posebej prosila, da pridejo. Sami vedo česa ne razumejo in pridejo po dodatno razlago.”

“Pri njenih urah učenci velikokrat pišejo samopresojo. S tem se učijo biti kritični do svojega znanja. Dobro vedo kje imajo težave ter razmišljajo kako izboljšati znanje.”

Študentka na praksi
Študent