Razred: 5.
Cilj: Učenec kritično sprejema in tvori enogovorno neumetnostno besedilo.
Operativni cilji:
Veščine:
Namen:
Proces učenja
1 Seznanjanje z vzorčnimi modeli (20min)
2 Lastni poskusni modeli novic (25min)
V parih čim bolje posnemajo, zapišejo model izmišljenih novic.
3 Oblikovanje meril za zapis dobre novice (30 min)
– Zapišemo vse predloge na tablo (na listke)
– Razporedimo predloge na tiste, ki so povezani:
– Predhodno sem preverila še nekaj primerov meril na spletu. S pomočjo vprašanj in branja, prikazovanja različnih novic smo oblikovali še dodatne kriterije, ki jih prvotno učenci niso prepoznali.
– Učiteljica natipka in oblikuje merila za v zvezke.
SLJ5-NOVICA_merila_popravljena[183522]
4a Uporaba meril za zapis samostojne poskusni novice s pomočjo miselnega vzorca – 1.del (15min)
– Učenci dobijo predpripravljen miselni vzorec s sličicami, kamor vpisujejo svoje podatke s svinčnikom.
– Preverjamo ga sproti: najprej glavni naslov (kako je zapisan – pisava, razporeditev na listu; preberejo primere – povemo, kateri so boljši in zakaj)…
4b Uporaba meril za zapis samostojne poskusni novice s pomočjo miselnega vzorca – 2.del (30 min)
– Po poglavjih preverimo po nekaj zapisov in komentiram, kaj je dobro in, kaj bi bilo potrebno izboljšati.
– Pregled meril za dober miselni vzorec (10min).
– Izdelava (ponovitev) na tablo (10min).
5 Zapis izboljšanega miselnega vzorca (35min)
– Na risalne liste najprej s svinčnikom, nato s primernimi barvami, pisavo…pripravijo (prepišejo, spremenijo) besedilo za govorni nastop.
– Pregledajo, preden zapišejo z barvami (sprehodijo se okrog; predlagam, kam naj gredo pogledati).
6 Učenje za nastop (10 min)
– Nekaj učencev se že pripravlja za nastop (4), ostali še zaključujejo.
7 Nastopanje in presoje prvih nastopov (45min)
– Nekaj učencev se najprej uči, nato javi za nastopanje, ostali zaključujejo plakate.
– Potekajo samopresoje; medvrstniške presoje in presoje učiteljice.
– Vidno je, da želim od njih več, kot so navajeni: nimajo težav s presojanjem glasnosti, razločnosti, pač pa s prepričljivostjo. Najboljši pokazatelj je publika, ki ne odreagira.
SLJ5-NOVICASuccessCriteriaNewspaperArticle
8 Zaključevanje procesa učenja in ocenjevanje (2 uri)
– V nadaljevanju procesa predvidevam, da bodo najpočasnejši potrebovali še eno dodatno uro za izdelavo miselnega vzorca in dve uri za učenje. Dve uri bomo še v celoti posvetili govornim nastopom, nato samo začetne dele ur.
– Kdor bo želel, bo lahko nesel plakat domov po tem, ko se je v šoli že pripravljal za nastop, nastopil in se presodil ter dobil povratno informacijo od učiteljice. Lahko bodo vadili na govorilnih urah in dopolnilnem pouku, kjer se bodo lahko tudi javili, ko bodo pripravljeni, za ocenjevanje.
– Starši bodo lahko napredek otrok spremljali na listih v zvezku in tako, da jim bodo otroci doma povedali naučeno.
– Hitrejši učenci se bodo začeli pripravljati na predstavitev pesniške zbirke.
Projektno učenje
Razred: 5.
Učni cilji:
Učenci bodo ob projektenem učenju usvojili proces priprave vsebinskih meril, meril kakovosti, načrtovanja organizacije učenja, časovnega načrtovanja učenja, spremljanja napredka učenja, spremljanje in vrednotenje predstavitve.
V šoli učenec lahko dobi/pripravi:
Samostojno učenje in delo učenca:
I Predstavitev pesniške zbirke
1 PREDSTAVITEV PESNIKA
1.1 Splošni podatki
1.2 Življenjepis
1.3 Literarna ustvarjanje
2 PREDSTAVITEV ZBIRKE
3 PREDSTAVITEV PESMI
4 MOJE MNENJE O ZBIRKI
II Drugi materiali za predstavitev
1 IZROČEK ZA SOŠOLCE (zapis – tipkano ali napisano)
2 ZAPIS PREDSTAVITVE PESNIŠKE ZBIRKE PO DANIH ALINEAH
(plakat ali linearni zapis ali računalniška predstavitev)
3 PREDSTAVITVENI MATERIAL
Učenci se že od prvega razreda dalje učijo postavljati merila kakovostnega izdelka in jih redno uporabljajo pri učenju. Začeli so z merili odličnega govonega nastopa (1.r.), merila lepopisa (1.r.), odličnega zapisa in plakata ter deklamacije (2.r.). Tako v procesu učenja usvojijo proces priprave, uporabe in vrednotenja s pomočjo meril kakovosti. Pri tem projektnem delu so združili in povezali že predhodno usvojena in uporabljena merila.
Merila odličnega zapisa
Merila odličnega plakata
Merila odličnega govornega nastopa
Učenci načrtujejo organizacijo učenja.
Pri časovnem načrtovanju v koledarju aktivnosti predvidi, da:
– imaš treninge, glasbeno šolo, verouk,
– vadiš glasbeni inštrument,
– imaš skoraj vsak dan domačo nalogo (predvidi, ob katerih dnevih največ),
– pomagaš pri domačih opravilih,
– potrebuješ čas za počitek, igro, naravo, pogovor,
– boste morda z družino kam dopotovali za kak dan oz. šli na obisk ali v kino,
– se boš mogoče udeležil-a praznovanja,
– si za nekatere stvari bolj spreten (npr. učenje pesmice), za nekatere pa manj in potrebuješ zanje več časa (npr. zapis),
– je priporočljivo, da tvoje delo pregleda kak kritični prijatelj, za kar tudi on potrebuje čas,
– boš potreboval-a čas za izboljšave; da jih bo čim manj, zato čim večkrat preveri svoje delo s sošolci in na seznamu (stran 2, 3, 4) – označi si z barvami, kaj si že dokončal-a (✔), kaj je še pomanjkljivo (❢)
NAČRT ORGANIZACIJE DELA ZA UČENCA
VPIS V KOLEDAR
Primeri: Črno okence – zelo malo ali nič časa mi ne bo ostalo ta dan
Modro okence – imam obveznosti, vendar mi bo ostalo nekaj časa za delo
Zeleno okence – večino dneva imam prosto, zato bom lahko opravil-a precej dela
S pomočjo meril kakovosti učenci evalvirajo svojo predstavitev in sošolčevo predstavitev, z namenom izboljšanja. Sošolcu dajejo povratne informacije, kjer pohvalijo kar je dobro in predlagajo izboljšave.
Na podoben način tudi samoevalvirajo in ocenijo svojo končno predstavitev.
Anketa pred ocenjevanjem
NARIŠIMO KOLO
KOMBINIRANA TEHNIKA (RISANJE, SLIKANJE )
Razred: 5.
Učni cilji:
LIKOVNA NALOGA: Narisati kolo po opazovanju v ravnovesju na ustrezni podlagi
LIKOVNI MOTIV: KOLO
LIKOVNA TEHNIKA: KOMBINIRANA ( RISANJE, SLIKANJE)
LIKOVNI MATERIALI IN ORODJA: risalni list, barvice, flomastri, svinčnik, šestilo, ravnilo, šablone OBLIKE IN METODE DELA: frontalno, individualno / razgovor, razlaga, demonstracija
Formativno spremljanje znanja
PREDVIDEN ČAS: 6 UR
PRIPRAVA: NARIŠIMO KOLO, Merila uspešnosti, Obrazec za spremljanje ali ocenjevanje
Merila uspešnosti:
Samopresoja
Ime in priimek:_______________________________
Moja svetovalka: _____________________________
Doseganje meril uspešnosti: